mandag, august 25, 2008

Mandag 25 August 2008

Jaja.. Mandag 25 August allerede!

Deilig lammestek til lunsj i dag, husker ikke hva vi skal ha til middag.
Er alltid masse utvalg til både middag og lunsj, men man kan jo ikke orke alt! :P

I dag har jeg sjekket en del "Trap Alerts", som er en knapp man kan trykke på enten om man blir innelåst i fryserommet, saunaen, eller om man skulle ligge alene hos medic'en og trenge hjelp.

Har også vasket noen filtre, som antakelig er tørre nå, så etter lunsj-pausen får jeg vel gå å sette de på.

Sjøtempraturen er også helt normal. Klokken 6 i morges var den 28,6 grader, men det er jo 6m under vannflaten, så skulle man badet, hadde det nok vært enda litt varmere.

Vannet er krystall-blått, og veldig rent. I dag hadde vi "Floater'ne" oppe, det er de som holder "streamerne" langt nok fra hverandre, og "streamere" er de kablene som tar imot signalene fra luftkanonen. Streameren går kanskje 8-10 meter ned i vannet, og jeg kunne se hele helt tydlig, så rent er vannet..!

Hvor varmt det er i lufta, det vet jeg ikke, men i dag er det nesten vindstille, så jeg vil tippe omtrent kjempe varmt.

Om omtrent et døgn er vi antakelig fremme ved neste jobb, men foreløpig er vi bare på tur sør-vest.

Er fortsatt ikke sikker på hvor lenge jeg skal være ombord, men jeg kan tippe 8 uker fra crewchange, det er fordi de andre bare jobber 4 uker nå, istedet for 5, for å bytte på hvem som jobber ved juletider o.l.. 2 skift blir jo da 8 uker.

Nå får jeg gå å snakke med han Urban, elektrikeren, å høre om han har noe jobb til meg, så får dere fortsette å holde dere oppdaterte ;)

ses

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei! måtte bare si ifra at jeg akkurat har kommet hjem fra kino, så hellboy 2, den ene filmet vi snakka litt om før du dro. sendte deg melding men trur ikke du fikk den. savner deg. Hilsen Kevin

Unknown sa...

Heisann vennen. Høres ut som det er bra på båten. Bra vær også da vel.det er det ikke her for øyeblikket.
Stor kos fra tante nina

Anonym sa...

Hei Gutten min!!
Dette høres og ser flott ut. Håper du stor koser deg. Hmmm.... hvordan blir det med fengselsbetjent utdannelsen nå da? ;0)
Har sett på video´n. Om jeg har forstått det riktig så er det nettopp den båten du er på.Jobber du med de personene som er med på video´n? Og har du lugaren alene eller må du dele?
Det er litt ufattelig for meg at du er så langt borte, ønsker deg alt godt og vil at du skal leve ut drømmene dine, men, hadde vært hyggelig om du jobbet i barnehagen over gata =0D
Gleder meg til å lese mer og til å få se bilder.
Ha det bra så lenge
GID KLEM fra Mamma

Anonym sa...

Det er ganske varmt her, og .. Kompanjong =P