lørdag, august 23, 2008

Søndag 24 August

Hallo igjen!

Nå har min tredje dag på båten startet, klokken er nå 05.11, og om omtrentlig 20 minutter går jeg for å spise frokost. Det burde være tid nok til å skrive litt i bloggen. ;)

Frem til nå har vi avsluttet en seismisk jobb det forrige crewet nesten ble ferdig med, mener de manglet 3 lengder.

Nå har det vist seg at de måtte kjøre tilbake å ta 2 lengder på nytt, fordi di har kjørt litt langt fra hverandre, og det har blitt noen "hull" i bildene, men vi skulle være ferdig denne morgenen en gang. Det vil si at om de ikke har funnet noe mer, så nermer vi oss vel ferdige med denne jobben.
En lengde her vi er nå, tar omtrent 6 timer, og bare det å snu båten, tar 2,5 timer.

Etter denne jobben er ferdig, skal vi være i transit i 2 døgn, det vil da si at vi skal seile i 2 døgn for å komme til neste sted. Der mener jeg de sa det ville da ca. 25 dager, og hvor vi skal etter det, er jeg ikke helt sikker på enda.

Jeg har også hørt noen rykter om at vi skal til Singapore om en 5 ukers tid, noe som kan bli interesant..!

Sjøen er utrolig rolig, mye roligere enn jeg hadde forventet. De høyeste bølgene jeg har sett, er kanskje 1 meter høye, og man merker de ikke :)

Maten er veldig bra, og sosiallivet er ganske godt. I løpet av arbeidsdagen, jobber vi 10 timer, vi starter 6.00, og fra 9.00-9.30 er det kaffe pause, lunsj fra 11.30-12.30, og enda en kaffepause fra 15.00-15.30. det gir oss 2 timer pause, iløpet av en 12 timer lang dag. Klokken 18.00, når vi er ferdig på jobb, er det dags for middag, og det er et høydepunkt. Alle møtes i messa, spiser, og ca. klokken 19.45 er det filmkveld for de som vil.

Innen filmen er ferdig, går noen i messa og småspiser litt kaker, mat, drikker litt kaffe osv., noen går på lugaren å ser på film, noen blir i loungen å ser på film, noen går på røykerommet, mens andre spiller på en av spill-dataene, eller playstation 3, xbox 360, wii, eller bare ser på tv.

Jeg, jeg pleier å være helt utslitt å legge meg, men det er visst vanlig de første dagene, så jeg håper det blir bedre etterhvert ;)

Nå starter frokosten om 5 minutter, så vil dere lese mer, må dere pent vente til neste gang.
Hyggelig om dere legger igjen kommentarer :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Høres ut som om du har det bra og at dagene blir lange! Rart å tenke på at du er langt borte...men det blir sikkert en helt utrolig opplevelse!!
Kos deg videre! Moro å lese bloggene dine!
Klem fra tante!!

Ole // Prince Ralis sa...

Dagene går fortere enn man skulle tro :) faktisk, så går de nesten for fort.... etter arbeidsdagen ser jeg film, og så er det en kopp kakao før kvelden ;)

Anonym sa...

Hos oss er dette oppsettet:
Frokost:7:30-8:00
Jobbing1:8:00-10:00
Kaffe1:10:00-10:30
Jobbing2:10:30-12:00
Lunsj:12:00-13:00
Jobbing3:13:00-15:00
Kaffe2:15:00-15:30
Jobbing4:15:30-17:00
Fri:17:00-8:00
Hvis du var interessert =P

Og by the way. Du har rett. Det går sinnsvakt fort. Helt vilt. Jeg har vært ombord i en måned, nå. Men det føles ut som bare et par uker =P