torsdag, august 21, 2008

Dagen før crewchange!

Hallo!!

Nå er det siste dag før crewchange, og jeg sitter på hotellet. Første flyet tok jeg fra Gardermoen til Amsterdam, der vi ventet i ca. 3 timer, før vi gikk ombord på neste fly.
Vi ankom Kuala Lumpur ca. klokka 05.30, lokal tid, og møtte noen som stod med et skilt merket PGS.
De tok oss med til "The Immigration Office", der vi måtte vise frem visum, evt. få visum, om man ikke hadde dette fra før.

Vi kom så klart mitt i skiftbyttet på "The Immigration Office", og det gikk fort 3 timer før vi fikk beveget oss derfra.

Når vi omsider fikk dratt derfra, var det ca 1 time til vi skulle skjekke inn på neste fly, som gikk til Kota Kinabalu klokken 09.50, og var fremme ca. 11.15. Her ble vi møtt av noen andre hyggelige mennesker med et PGS skilt, denne gangen hadde skiltet farger også, og de krysset av navnet våres på en liste, og viste oss til bussen. Bussen gikk så til hotellet.

Når vi annkom hotellet, var stemningen god, for som dere kanskje har sett på bildene fra forrige posts link, så er det et VELDIG fint hotell, og det ser mye bedre ut i virkligheten! Hotellet har en stor inngangshall, og en ansatt som lukker opp dørene dit for deg. Der viste vi frem pass, og fikk utstedt nøkkelkortet, og det var nå jeg fikk nesten ikke kunne tro mine egne øyne!

Jeg kommer inn på hotellrommet, og det første jeg ser er en dobbelseng... Jeg beveger meg vidre innover, og når jeg får sett hele stua/soverommet, ser jeg at det er enda en dobbelseng her. Rommet er digert, jeg har en dusj, et badekar på et bad som det fortsatt er mye ledig plass på..!

Jeg har tøffler og morgenkåper i skapet, og det er en herlig beliggenhet, med utsikt over havet, bassenget, og fra andre siden av hotellet kan man se ut over byen.

Jeg har alt vært i hotellets restaurant og prøvd meg på en lokal rett. Hva den heter, tror jeg ikke jeg klarer å huske, eller uttale, uansett hvor hardt jeg prøver, men det var nudler, kylling, og en masse grønnsaker. Det var også en fryktelig sterk saus, som jeg var meget forsiktig med i starten, men for å oppleve hvordan de lokale spiste maten, helte jeg alt sausen opp i bollen.

Ja, nå var det jo ikke så mye saus, og når jeg blandet den inn, ble den ikke så veldig sterk alikevel, men den var sterk nok til at det begynnte å renne her og der.

Jeg har såklart også prøvd ut hotellets basseng-bar, og jeg var så heldig at jeg kom midt i "Happy Hour", eller "Sundown Hour", som det egentlig het. Dop/Alkoholtesten har vi allerede vært gjennom, så vi fikk tillatelse til å nyte noen pils.

Nå var planen min å legge meg ne'på en halv times tid, før jeg skal møte de andre og møte til buffet. Er det noe vi får nok av, så er det mat..!

I morgen skal jeg ta helikopteret til båten fra KK airport ca. klokken 13.55, mer enn det har jeg ikke fått vite enda. Håper på å få svar på om jeg skal bli borte i 5 eller 10 uker, og gleder meg (?) til å finne ut om vi får enkel lugar, eller om vi må dele.

Nå er forresten klokka 18.35, og jeg må få slappet av en halvtime før vi møtes til buffeten som starter klokken 20.00, så da sier jeg takk for nå, så får dere se frem til neste innlegg :)

Hade så lenge!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, du sover på bedre hoteller enn meg lillegutt.

Høres ut som du har det skikkelig bra da, det er flott.
Gleder meg til neste velskrevne oppdatering fra dine eventyr rundt i verden.

Ole // Prince Ralis sa...

Ja, men det beste "hotellet" er nok denne båten!! helt konge..! Mat 24/7, lunch og middag, kakao, kafe, te, saft, juice, mere juice, vann :P yoghurt... frokostblandinger :)

Og selvom rommet er lite, så er jeg jo skjeldent der :P men nå må jeg jobbe...

ses