onsdag, mai 13, 2009

En kort oppdatering!

OK!

Jeg har ikke vært så flink til å skrive i bloggen denne turen her...
Faktisk, så blir dette mitt første innlegg siden 1 januar..!


Som du sikkert ser, så har bloggen fått et nytt utseende, og jeg håper du liker det like godt som jeg gjør..!




Grunnen til at jeg ikke har skrevet i bloggen tidligere, er litt fordi jeg ikke har hatt noe særlig å skrive om, og da jeg har hatt det, har det gått i glemmekisten.
- Men nå skal jeg altså komme med en aldri så liten oppdatering..

Hittil denne turen, har jeg tatt del i flere øvelser, lignende de forrige jeg har skrevet og fortalt om, jeg har blitt dynket av vannkanoner og brannslanger på heli-dekket, igjen, og vært den uheldige figuren som ikke fant veien ut i brannøvelser, som stort sett gikk ut på å ligge å vente på røykdykker'ne, som skulle bære meg ut, mens jeg bare lå komfortabelt på en sykebåre..

Jeg har også vært med på en ny type øvelse, en såkalt "Stowaway", som da går ut på å finne blindpassasjerer.
Jeg fikk selv velge gjemmested, og jeg fant fort ut at jeg burde tatt med mer enn én flaske vann.

Da jeg hadde sittet bak luftkanalene og svettet i ca. ett kvarter, begynte letingen.. Jeg måtte jo naturligvis gjemme meg FØR de begynte å lete, så de ikke så hvor jeg gikk.

De neste 20 minuttene gikk med på å rasjonere vannflasken så godt jeg kunne, der jeg satt i et trangt, varmt uventilert sted, bak en stor ventilasjons-kanal inne i en deck-store.
Etter vannflasken var tom, tok det ikke lang tid før noen kom inn i storen, og jeg tenkte at jeg endelig skulle bli funnet, etter nå sammenlagt 35 minutter, men etter å ha lett i hyller, og under dørkplater, antok de at jeg ikke klarte å presse meg selv bak denne digre luftkanalen, men de tok tydligvis feil, for det var jo der jeg satt og svettet og tørstet etter vann.

Etter enda noen minutter, kom det enda noen inn for å lete, også de tittet i hyller, bak hyller, under dørkplatene, og alle tenkelige og utenkelige steder ... UTENOM bak luftkanalen...
På dette tidspunktet ga chief officer'en, eller 1. styrmannen ut hint på radioen, mer og mer presise og forklarende tips.

Og bare for å være på den sikre siden, ville Gabriel, den heldige Zimbawe-Amerikaneren som fant meg, titte bak luftkanalen, og se meg sitte der, overlykkelig for endelig å ha bli funnet.
Men fikk jeg komme frem? Nei! Nei, det fikk jeg ikke... Der måtte jeg sitte i sikkert 10 minutter til, mens jeg ventet på at alle som ville se, fikk lov til å se akkurat hvor jeg gjemte meg...

Styrmannen syntes jeg hadde valgt et bra gjemmested, og forklarte at det er akkurat på et sånt sted en blindpassasjer vil gjemme seg, siden de jo ikke vil bli funnet...

Vann ... Forfriskende vann..!



Det er altså det mest spennende som har hendt ombord for min del, i tillegg til at jeg allerede etter 2 runder, 2 tap, har blitt banket ut av en bordtennis turnering, og har bestemt meg for å kjøpe old-fashion barberings utstyr...
JEPP, det stemmer... Vi snakker barberings såpe, kost, og KNIV!
Kniven skal kjøpes, men ikke brukes med det første, jeg skal nok lære meg å bruke en gammeldags høvel først og fremst, så får vi se hvor fort jeg tør å gå fram, men jeg gleder meg virkelig til å pynte opp badet med disse noe utdaterte detaljene :)



Her er altså STARTSETTET, som inneholder:

1 x Derby Extra barberblader 5-pakning

1 x Merkur 34C HD tradisjonell barberhøvel

1 x Proraso barberkrem eukalyptus i tube

1 x Proraso barberkost svinebust

1 x Proraso Liquid Cream Aftershave

Trykk på bildet for link til produktet!


Høvelen på bildet,er en Merkur 34C HD, og den har et klassisk design fra 1931! Den er støpt i messing og forkrommet for ekstra glans, sies det på BARBERSHOP.NO



En fin, klassisk høvel med design fra 1931!


Trykk på bildet for link til produktet!



Her er kniven jeg skal kjøpe, en

DOVO Shavette

med utbyttbare blader, så jeg slipper å slipe de, og man kan velge mellom korte, og lange... Korte skal visstnok være best for nybegynnere, altså meg :)

Den kommer i flere farger, men dette var den fargen som fenget meg mest :)

Trykk på bildet for link til produktet!




Og her er altså knivbladene, de korte, som skal knekkes på midten, og settes inn i kniven...


Også HER, kan du trykke på bildet for link til produktet! :)







Vel, det var det for denne gang!
Om du vil, så kan du jo titte litt rundt på BARBERSHOP.NO, og fortelle meg hva du syns om denne type barberhøvler og -kniver... Kanskje sende meg linken til noen DU syns var kule?


Og sist, men ikke minst, vil jeg bare si TAKK for at jeg har fått rettighetene til å bruke bildene her i bloggen, jeg har heller ikke fått tilbud om å bedrive reklame, jeg legger bare ut linkene fordi jeg syns dette er UTROLIG kult, og fordi jeg vil dele muligheten til å se på disse tøffe gjenstandene med dere..! :)



- Jeg savner deg, Vero <3

Ingen kommentarer: