torsdag, mai 14, 2009

Nytt datakabinett!

Ja, tro det eller ei, men nå skal jeg jaggu oppdatere bloggen igjen ... For andre dag PÅ RAD :)

I går skrev jeg om mine soon-to-have baderoms artikler, nemlig barberhøveln og barberkniven.

I dag, derimot, har jeg kommet over noe HELT annet, noe som kanskje er mer å forvente av en kar som meg..! Nemlig et DATA-KABINETT..!

Det er mange data-kabinetter jeg har sett gjennom tidene, som jeg har fått meg til å tenke "Ooeh..! Detta var kult..!" eller "Oi, oi, oi, detta så jo ganske bra ut til den prisen!", men jeg må innrømme at dette er første gangen jeg har tenkt "Detta SKAL jeg ha ... Men .. Men hva koster det?"

Hadde det kosta for mye, hadde jeg naturligvis droppet det, men når jeg så at det kostet 395,- kr (trehundre og nittifem kroner), jeg gjentar, under FIRE HUNDRE KRONER(!), ja, da er det bestemt, et slikt skal jeg ha..!

Men hvordan ser det ut, da, dette kabinettet som du bare MÅ ha, tenker du kanskje nå, og joda, det skal jeg fortelle deg, og jaggu skal du få se bilder også! Bare les på..! :)


Det har seg altså sånn, at et data-kabinett, det pleier å ha et "gulv", fire vegger, og et "tak" på toppen, inni det er det stativer og skruer til å feste harddisker, cd-/dvdrom, og alle kortene.
Disse fåes i alle former og farger, ja, det fåes også uten farger, altså gjennomsiktig.

Dette, derimot, i tillegg til at det er gjennomsiktig, er det ikke bare "litt spesielt" utformet, det er faktisk ikke formet som et kabinett i det hele tatt. Det er bygd opp som en liten hylle, eller hvordan jeg nå skal forklare det. Faktisk, så tror jeg det blir lettere om jeg bare legger ut bildene nå :)



Her har du kabinettet, ferdig sammensatt, men uten datadelene montert.
Jeg har forresten en utfordring til deg... Finn noe bedre å bruke acryl til.. hva som helst.. ANYTHING! :)


Her kan du se hvordan det ser ut når alle komponentene er satt inn, nå er det bare å kople til alle ledningene :)






Du kan forresten trykke på OVERSKRIFTEN for å komme til microplex.no sine sider. Linken tar deg til produktsiden til dette stilige kabinettet, men derfra kan du navigere deg rundt å titte på alt fra CPU-kjølere til strømstyring på hytta, ja, de har tilogmed et lite utvalg av mobiltelefoner..! :)

De har også en seksjon som heter "Gadgets", forresten, der du kan finne ALT mulig rart du kan tenke deg... Alt fra miniatyrkjøleskap, til kaffekoppvarmere, maur-kolonier (skaff maur sjøl), eller mange andre rare (og til dels unyttige(?)) gjenstander :)



 - Takk til microplex.no for tillatelse til å bruke bildene deres i bloggen!

Ingen kommentarer: