søndag, mai 17, 2009

17. Mai! Hipp Hurra og alt det greiene der :)


Ja, så var dagen her!
17. mai og barna går i tog og russen leker med sprutelekene sine! :)

Korpsmusikken har sin årlige vekkerunde klokken halv tidlig, og de is-lystne barna spretter opp før fugel'n fiser.

Jeg håper at alle dere der hjemme har hatt en strålende 17. mai, og jeg håper dere har hatt fint vær, datoen tatt i betraktning, for det er vel ikke bare jeg som har merket at været pleier å være noe ustabilt rundt disse tider (09.30 - 23.00).

Hadde dette vært en vanlig 17. mai, hadde jeg nok hatt på mine nyeste klær, nye sko, og en god dose godt humør, tuslet mot byen, truffet noen kjentfolk, og sett på toget. Deretter ville jeg antakelig møtt familien og noen venner, kommet meg til TusenFryd, der jeg igjen ville støtt på kjentfolk, kanskje noe mer familie, og løpt rundt som en annen halv-gal, hodeløs kylling...

Mot kvelden, ville jeg kanskje funnet veien til en eller annen hyggelig 17. mai fest, og tatt livet med ro.

Dette, derimot, er ingen vanlig 17. mai ...

I dag sto jeg opp klokken 8, senere enn vanlig, ikke fordi det er 17. mai, men fordi det er søndag. Jeg fikk på meg kjeledressen, og satt i kontroll-rommet og snakket om hummer og undulat ... Jobbet litt nå og da, men har for det meste tatt dagen med ro (både søndag OG 17. mai, man må jo ha noen gleder ved det?).
Vi har spist pølser til lunsj, riktig nok av kylling, men fortsatt pølser, eller iallefall formet som pølser, og vi spiste svineribbe til middag.
Den eneste "feiringa" vi har foretatt oss, var et flagg i messa, samt overdreven skryting av at Norge vant Melodi Grand Prix.

Angående MGP, så var det første gangen jeg hørte Aleksanders "Fairytale" i dag, og selvom sangen var grei nok, og innlevelsen til Aleksander var fantastisk, så må jeg si at det som imponerte meg ALLER mest, var danserne ... Og det kommer fra meg, som ikke er noe vidre begeistret for dansing ... De var UTROLIG flinke ...!

For å gå over til 17. mai igjen, så setter jeg pris på alle bilder dere ville føle for å sende meg på mail..! Bilder er morro :) Så send ivei :)

For øvrig, så vurderte jeg tidligere i dag om jeg skulle kjøpe en BUNAD innen neste år, men jeg har fått vite at "Oslo-bunaden" visstnok er en "festdrakt", og ikke en bunad, og østfold-bunaden, herre utgaven, ikke helt hva jeg hadde sett etter.. men uten jakka, så kan det kanskje gå.. Hvit jakke.. tenke seg til..! :)

Men som sagt, jeg setter pris på bilder, så nå skal jeg sitte å nistirre på mail-inbox'en min, i påvente av deres beste 17. mai bilder ... Eller andre bilder dere måtte føle for å sende :D


 - Gratulerer med dagen, folkens!

1 kommentar:

Daye.04 sa...

Se til å lag fler innlegg, din sopp! =P