torsdag, januar 01, 2009

2009

Ja, så var det 2009, allerede..!

Nå er det altså den store nedtellingen som har begynt, 16 dager, inkludert idag, til jeg skal hjemover... Må bare en snartur innom London på veien :)

Nå er det virkelig lenge siden jeg har skrevet i bloggen, så det er vel på tide.
Siden sist har det vært både jul og nyttår, så hvis jeg ikke har sagt det allerede, så God Jul og Godt Nyttår, på etterskudd!

Tiden mellom bursdagen min og julaften gikk ganske sakte fremover...
Dette var litt fordi vi hadde "crewchange" på bursdagen min, og når det kommer nye folk ombord, så smelter ikke dagene sammen, slik de pleide, og den første tiden går litt saktere.
Det var også litt fordi vi fikk vite at vi skulle få litt øl, vin og akevitt dersom vi ville.

Vi ville det ...
Og når de fleste hadde gått, så hentet kapteinen mer, for sånnt kunne visst han gjøre.

Jeg holdt meg vekk fra akevitten, men litt vin, og en god del øl gikk ned.

Etter en stund, fikk jeg, den andre elektrikerlærlingen og elektrikern med oss tre liter øl på lugaren til Urban, det er elektrikern, og satt der å så på film.

Åja..! Det var også veldig god julemat, både ribbe, pinnekjøtt, og noe svenske saker, som smakte fisk (den var ikke så god), og noe polske innbakte saker, som var helt ok.

1. juledag hadde vi en veldig, VELDIG rolig arbeidsdag, der vi for det meste bare satt i utebar'n og drakk vann, og pleide hodepinen hele dagen. Resten av romjulen var fulle og hele arbeidsdager.


Så kom vi til nyttårsaften.
Etter klokken 3 fikk vi ikke lov av kapteinen å jobbe lenger, så vi rundet av omkring halv 5.
Også denne dagen ble det servert øl, vin og akevitt, og etter et nachspiel på "Captains Cabin", gikk jeg og la meg rundt halv 1 tiden.
Det jeg ikke visste, var at noe senere hentet Vidar, Chief Officer, eller overstyrmann, en flaske Cognac.
Konjakk er vel heller ikke favoritten min, så det gikk vel bra, og det var deilig å våkne i dag, noe friskere enn jeg var 1. juledag.

I tillegg har vi fått helt fri i dag, 1. januar, så nå har jeg stått opp for en time siden, spist frokost/lunsj, vunnet en bonuspremie i en konkuranse, og skrevet i bloggen min.

Konkuransen jeg vant i, var slik som dette.
Det var 60 ruter på et ark, som det kostet 5 dollar per rute å skrive navnet sitt i.
Hver rute representerte et sekund i et minutt.

Det siste "skuddet" som ble avfyrt i 2008, var klokka 23.56.14,
ruten som vant hovedpremien, var altså rute 14, siden det var det sekundet siste skuddet ble avfyrt. rute 13 og 15 fikk også en premie.
Den ruten jeg hadde, var rute 56, minuttet siste skudd ble avfyrt, så jeg fikk $50, rute 55 og 57 fikk også premie.


Vel ... Det var det jeg hadde for denne gang, får håpe det ikke blir såå lenge til neste gang jeg skriver i bloggen! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Godt nyttår til deg også Ole :)

Du er ordentlig flink til å skrive sier Mats. Og jeg er enig.

Er jo godt med noen fridager da :) Spesielt rundt disse dagene med mye festiviteter.

Men kose deg videre :)

Anonym sa...

Jassåja, du skal til London du!? x)