søndag, desember 07, 2008

Selvstudering

I dag er det søndag, og jeg begynte klokken 8, istedet for klokka 6. Det var utrolig godt...
gjort noe småplukk her og der, testet trykk-transmitter'ne på en kompressor, og mot slutten av dagen, fikk jeg beskjed om å drive litt "selvstudering".

Vi fant ut at jeg skulle studere tegningene til startluft kompressorene, de som bygger opp lufttrykk som brukes til å starte opp generatorer osv.

For å starte en generator, så sendes det inn i systemet, og motoren begynner å gå rundt, så sitter det en sensor, som teller antall omdreininger per minutt, og når det blir høyt nok, setter den igang disel innsprøytninga, og luften avstenges.

Dette var altså systemet jeg skulle lære meg, eller iallefall den elektriske delen av det! Hva som skjer når du trykker på "START", hva som skjer når presostatene får høyt nok trykk, osv.

Jeg sitter inne på kontrollrommet å studerer tegningene som tilhører startluftkompressoren, og bosun kommer inn.
Bosun er altså han som er på toppen av alle AB'ene... eller dekksguttene.
Han spør hva det er jeg driver med, hvorfor jeg bare sitter i kontrollrommet, og ikke er ute å jobber, og jeg svarer han, at Harry, elektrikern på dette skiftet, har fortalt at jeg skal jobbe med selvstudering.

"Selvstudering?" spør Harald, bosun, mens han småler. "Selvstudering, er ikke det sånn du gjør om morgenen? Ser deg i speilet, å sånn?"

Han mente altså at SELVSTUDERING var å studere seg selv, og kanskje har han rett, for å studere på egenhånd, heter vel kanskje selvstudier?


...


I det siste har jeg sett på en del filmer, og hvis dere vil vite hvem filmer som bør sees, eller ikke sees, bør dere følge med nå! :)


- The Oxford murders:
Utrolig bra film!
Dette er en psykologisk thriller, der en ung mann (Elijah Wood) skal studere på Oxford, og har flyttet inn hos en familie, bestående av en gammel dame, og datteren hennes.
Elijah Wood har flyttet hit for å komme i kontakt med en stor matematikk professor, men lykkes ikke i å få kontakt med han. Så blir den gamle damen myrdet, og denne gamle damen er en av professorens gamle venner, og mens Elijah Wood og professoren prøver å løse mysteriet, får de endelig kontakt.
Flere mord tar plass, men hvem er morderen, og HVA er motivet?'
Hvis du liker krim med mye tenking, spenning og uventede vendingspunkter, så er valget klart..!
THE OXFORD MURDERS!


- 2012 doomsday:
Helt siden Maya indianer'ne lagde en slutt på kalender'n sin i år 2012, har det kommet opp mange "bevis" på at verdens ende skal finne sted 21 desember 2012. Og enda flere teorier om HVORFOR, og HVORDAN.
Dette er en film med MASSE søplete effekter, dårlige skuespillerprestasjoner og det virker som om filmen er laget av en gjeng studenter. Hvis dette er kriterier du ser etter når du velger en film, er den midt i blinken for deg, men personlig, legger jeg den i bunnen av pappesken nederst i kjellern under det støvete fotografiet jeg aldri har sett på!!!
SØPPEL!

- Forgetting Sarah Marshall:
En GOD komedie! Mange gode skuespillere, historien begynner kanskje å bli en kjisjé, men hva er vel bedre enn en klisjé laget på en nytenkende måte?
Sarah Marshall er en TV-kjendis, og hovedpersonen er en musiker... Han lager bakgrunnsmusikk til TV-serier.
Sarah marshall og hovedpersonen har hatt et forhold i 5 og et halvt år, når Sarah gjør det slutt.
Hovedpersonen føler seg helt nedbrutt, og er ikke ute av døra på tre uker, før kameraten drar han med ut, og han har en rekke opplevelser, men det hjelper ikke.
Så drar han til Hawaii for å koble av, men hvem møter han der?
JO, Sarah Marshall!!! Og den nye typen..!
Herfra blir historien bedre og bedre, og hovedpersonen møter en ikke så halvgæ'ærn hotell-resepsjonist...
Hvis du liker komedie med morsom historie, morsomme kommentarer og hendelser, gode skuespillere og pene damer, ja, da er dette filmen for deg :D




Det var det jeg hadde å skrive om i dag, og selvom jeg kanskje ikke alltid svarer på kommentarer, så er det veldig hyggelig når dere skriver noen :D

=)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, godt det er flere som har sjefer som ikke alltid kan norsk da:D

Selvstudering er vel noe du driver med om morgenen når du våkner og du er kåt;) da studerer du jo deg selv:D

Men stå på og les videre, kanskje du lærer noe også

Anonym sa...

Jeg hadde tenkt å skrive det samme... Hele den kåt-greia.. :/

Jeg rakk ikke gjøre det først.
Så jeg gir opp xD