lørdag, september 20, 2008

Hjemme igjen!

Hei igjen!

Klokken 08.45 landet flyet mitt fra Amsterdam på Gardermoen, jeg plukket opp bagasjen, og pappa plukket opp meg. Ca. klokken 10.00 var vi hjemme.

Tidlig fredag den 19. september, så tidlig at det faktisk var sent den 18. september her hjemme, ble jeg vekket av min forferdelige vekkeklokke på mobilen, dusjet og fikk beskjed av elektrikeren om bord om at jeg bare skulle rydde work-shoppen, og gå ut med søpla derfra, så skulle jeg få fri resten av dagen. En times tid senere var jeg ferdig, og satt i lounguen våres å så ferdig de to siste episodene av "Dexter Season 1", en serie jeg begynte å se på 3 dager tidligere.

Omkring klokken 11.45 ventet bussen på oss på havna, og det var så vidt jeg hadde fått med meg at vi faktisk var i havn. I det jeg hadde tatt meg frokost noen timer senere, og sett ut i det jeg satte meg ved bordet, måtte jeg reise meg og se en gang til, for det var en uvant utsikt, det var mer å se enn bare vann!

Vi ble kjørt med buss fra "Port Bintulu" til "Bintulu Airport", der vi ventet i omtrentlig 2 timer før flyet tok av, og et par timer senere var vi tilbake i Kuala Lumpur, der vi også var på tur sørover. Her ble vi fordelt ut på flere forskjellige fly, og jeg kom på det tidligste, så jeg måtte "bare" vente omtrent 7 timer til neste avgang.

Jeg tok KLIA-ekspressen til KL-sentrum, noe som er tilsvarende fly-toget her, og påstigningen var i flyplassens kjeller. 28 minutter senere, var det avstigning i KL Central, som var et stort senter med tilgang til buss, t-bane, KLIAekspress (til flyplassen, men også andre steder) og "teksi", som da altså er taxi.

Jeg tok teksi til KL Twin Towers, som var to helt like, utrolig høye bygninger, som tilhørte petronas, et selskap som jobber med seismiske data på land, som de får fra skip som for eksempel Ramform Explorer (der jeg jobber).

Kjøpte også med en liten miniatyr av KL Twin Towers, med en liten ekstra funksjon, den har nemlig opptrekker under!! ^^,

Men nå som jeg er hjemme, og har tilgang på "nokia > pc" kabel, så får jeg vel kanskje også legge opp noen bilder. Se etter neste innlegg, som jeg antar vil komme i løpet av dagen! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Masse bra bilder du har tatt gutten:)

Antagelig godt å være hjemme igjen også, sikkert mye og snakke om.

Nå kan jeg jo faktisk ringe deg også.

homoen

Anonym sa...

=O
Så dere bare vann når dere var ute?
Vi så alt mulig rart. Andre båter som virra rundt, land både her og der =P

Anonym sa...

Velkommen hjem igjen Ole.
Vi gleder oss til å få besøk av deg igjen så du kan fortelle om alt det kjekke du har opplevd.