fredag, november 14, 2008

Tilbake på båten!

I dag har jeg kommet meg tilbake på jobb, denne gangen i "Northern-Indian Sea".
Det regnet, og sjøen har vært litt små-rebellsk, så det var muligheter for at helikopteret ikke ville fly oss ut, men sånn ble det altså ikke, og here I am!

Turen ned hit gikk bra, som forventet, men hotellet var av mye lavere standard enn vi hadde regnet med!
Det var ikke på langt nær så fint som hotellet i Kota Kinabalu i Malaysia. Jarle, som har jobbet på sjøen i nesten 20 år, sier at dette er blandt de dårligste hotellene han noen gang har vært på..!

Uansett, vi kom oss på byen, fikk oss mat på en fin restaurant, som hadde en noe merkelig, små-irriterende, lokal artist som spilte på en ... slags fele mens han sang ut sine sureste joiker..!

At indere er glad i kuer, det er ikke så vansklig og se. For det første, så går det kuer i alle gater og på alle åkre, og .. ja ... over alt, noen av de går i bånd..! For det andre, så finnes det IKKE biff på menyen!

Blandt alle kuene, og alle tuk-tuker, sykler, mopeder og andre slags fremkomstmidler, er det også katter og hunder som løper rundt i fri by-natur. De går gjerne midt i trafikken, og er IKKE redd for verken biler eller busser!

Og når vi snakker om trafikk, så har jeg funnet ut at lyd-hornet, er antakelig den viktigste funksjonen på et fremkomstmiddel i India.
Hvis jeg sier at alle sjåfører i India tuter minst 300 ganger i løpet av en times kjøring i byen, så tror jeg ikke jeg overdriver. Alle tuter... HELE tiden!

Nå har jeg også oppdatert klokken på toppen av siden, så den skal vise både klokkeslettet hos dere i Norge, og meg her i India, 5.5 timer forran dere..!

Før jeg slutter å skrive til dere, må jeg si at middagen i dag var utrolig god, det var noe kotteletter, chips og brun saus... Og soft-ice maskinen er IKKE byttet ut enda :/ Veldig hyggelig om dere legger igjen en kommentar, som alltid!

Cheers

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, dårlig hotell, lurer på hva dere på båten ville ment om choise hotellene vi sover på hele året:D

Godt du ikke ble spist av en ku da kompis, og at du nøt maten.
Men hvorfor ikke prøve noe lokal mat mens du er der, biff og kjøtt kan du få andre plasser også:)

Lykke til på båten da, håper ikke sjøen blir for tøff der nede.

Klem